![]() |
||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||
|
Óvoda a város szélén: lábbal bábozás, kutyák, lovak agyagozás ![]() A Ligetek-beli Mézeskalács alapítványi óvoda mindíg jó helyszín egy riport készítésére, hiszen számtalan színes program várja az oda járó kisgyermekeketJ. Szirtesy Zsuzsa, az óvoda tulajdonosa mutatja be nekünk a legérdekesebb újdonságokat! A farsangra minden évben nagy izgalommal készülünk, sok álarcot, díszítést, bohókás tárgyakat készítünk, ez az időszak teljesen a bolondozásról szól! Az elmúlt héten egy kisgyermekünk szülinapja alkalmából vendégül láttuk az Alma együttest, akik fantasztikus hangulatot varázsoltak. A farsang előkészületeként sokat verselünk, mondókázunk, körjátékozunk, táncolunk és ezen a héten mindennapos a párnacsata is! A farsang előtti napon " télűzésre" elkészítettük a csörgő-börgő zajkeltőket amelyekkel bejárjuk a környéket álarcban, nagyokat kiabálva, űzzük a telet, hiszen mi is nagyon várjuk már a tavaszt! Visszaérve az udvaron elégetjük a papírból készült kisze babát is. Másnap mindenki jelmezbe öltözik, az óvónénik készülnek egy kisebb műsorral, természetesen jelmezben, majd megnézünk egy lábbal bábozó művészt is aki ellátogat óvodánkba. A nap többi része játék, vetélkedő, tánc, mulatozás persze sok-sok csöröge fánkkal! A Mézeskalács-ovisok mindig készülnek valahova, izgalmas és érdekes helyekre szoktak kirándulni, most hova vezetnek majd a gyerekek útjai?
|
Napra-forgó Waldorf óvoda és iskola Veresegyházon
- Úgy szokták emlegetni, hogy a Waldorf iskola a fej, a szív és a kéz iskolája. És valóban a Rudolf Steiner filozófus, pedagógus által létrehozott pedagógiai elvek szerint nagy súlyt fektet a gyermek testi, lelki és szellemi fejlesztésére az egységes gyakorlati, művészeti és intellektuális képzés által. Ezeket az iskolákat igen sok minden különbözteti meg a többi, állami iskolától. Az például, hogy mindazok a tárgyak, eszközök, amikkel a gyermekek az iskolában találkoznak, természetes anyagokból vannak (fából, szövetből). A gyermekek nem használnak állami tankönyveket, hanem nagy alakú füzetbe írják, rajzolják, színesítik meg saját maguk a "tankönyveiket". Sokan furcsának találják az úgynevezett epochális oktatási formát (bár ma már állami iskolák is élnek vele), amikor egy-egy tantárgyat három-négy héten keresztül tanulnak a gyermekek, addig, amíg a témakör végére nem érnek. Utána ezt a tudást elteszik szunnyadni a következő találkozásig, ami egy-két hónap múlva is lehet. A Waldorf pedagógia szerint a gyermekek ugyanolyan óraszámban tanulnak közismereti tárgyakat és művészeti tananyagot. Általában azt lehet mondani, hogy ezekben az iskolákban igen változatos, színes tananyagot tanulnak változatos, színes módon és a gyermekek nagy része könnyebben, stressz nélkül be tudja befogadni ezeket az ismeretanyagokat. Sokan szokták kérdezni azt is, hogy a Waldorf iskolások hogyan tudnak leérettségizni és hogyan jutnak tovább. 1919 óta (az első Waldorf iskola alapításának éve) ezek a fiatalok jóval az országos átlagok feletti eredményeket nyújtanak az érettségin és igen jó a felvételi arány is. (Ezeknek az adatoknak utána lehet járni a www.waldorf.lap.hu oldalon) - Mivel jár a Waldorf életmód, mire készüljenek, akik ezt választják? - Igen, egy kicsit más szülői magatartást követel a Waldorf iskola. Ez nem feltétlenül szigorúbb, inkább tudatosabb magatartás. Mivel az osztálytanító sokféle színes módszerrel tanítja a gyermekeket és ezek között is igen nagy súllyal szerepel a mesélés, a fantázia, a kreativitás, éppen ezért nem túl jó, ha a gyermek otthon a televízió vagy a számítógép mellett tölti élete nagy részét. Mindezek az eszközök kész képeket közvetítenek és elvesztik általa a gyermekek a képi alkotó képességüket. Ettől persze lehet Waldorf iskolás, csak egy kicsit kevesebbet él meg belőle. - Mit lehet tudni az épületről, a várható osztály-vagy csoport indulásának időpontjáról? Hol lehet többet megtudni a Waldorf pedagógia mindennapjairól? - Több helyre is van ajánlatunk és folyamatosan keressük a legjobb iskola illetve óvoda épületet. Addig viszont szeretnénk bemutatni az érdeklődőknek a Waldorf pedagógiát egy előadás sorozaton keresztül. Március hónapban 6-án és 20-án 15.00 órai kezdettel fogunk bemutatkozni a Veresegyházi Innovációs Centrumban. Az előadások témája az anyanyelv is az idegen nyelv tanítása, valamint a természettudományos tantárgyak tanítása. Mindkét előadás alatt játszóház működik a gyermekek részére. A további hónapokban tervezett előadások témái: Bemutatkozás: március 6., 20. 15 óra, Innovációs Központ
|
Felvételi követelmény lesz az alkalmasság A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkársága gondozásában készülő új közoktatási törvény tervezete a hazai közoktatás átfogó megújítását tűzte ki célul. Ennek egyik alapvető vezérfonala az oktató-nevelő munka minőségének javítása, ami nem képzelhető el az oktatásban dolgozók, azaz a pedagógusok megfelelő szakmai színvonalának biztosítása nélkül. A törvénytervezet egyik legfontosabb újdonsága az úgynevezett pedagógus életpálya modell felvázolása, amely a pedagógusképzésbe való bekerüléssel veszi kezdetét. A tanárképzés rendszere azonban a készülő felsőoktatási törvény tervezete szerint szintén változik majd…Hazánkban 2006 óta a felsőoktatás, így a pedagógusképzés is az egységesített európai rendszer- közismert nevén bolognai rendszer - szerint működik. Ebben a szisztémában már nincs külön egyetemi vagy főiskolai képzés, megszűnik a kétszintű felsőoktatás: helyette 3, egymásra épülő szintet járhatnak meg a felsőoktatásba jelentkezők. A legelső szinten a három éves alapképzést követően a főiskolai diplomával egyenértékű, bachelor oklevelet kapnak a diákok. Újabb két évig tartó tanulmányaik után a korábbi egyetemi diplomának megfelelő mester szintű oklevelet kapnak, ezt követően már csak azok maradnak a felsőoktatásban, akik doktori címre pályáznak. A felsőfokú végzettséget igénylő munkakörök betöltéséhez így három év alatt is hozzá lehet jutni, ami kétségkívül megkérdőjelezi a tudás minőségét. A bolognai rendszer bevezetésével lényegében megszűntek a klasszikus tanárképző felsőoktatási intézmények. Tanári képzettséget úgy szerezhet egy hallgató, ha felvételt nyer a képzési terület szerinti alapszakra. Később dönthet arról, hogy tanulmányait tanári mesterszakon folytatja-e - ehhez pszichológiai, pedagógiai tantárgyak felvételére is szüksége van. Az alapképzés sikeres elvégzése után 5 féléves tanári mesterképzés következik, amely két tanári szakképesítést nyújt. Míg a képzés első szintjén a szaktárgyak vannak előtérben, a tanári mesterképzés ideje alatt a módszertani-pedagógiai képzésen van a hangsúly. Tanári szakképzettségről szóló oklevél a közoktatási szakmai 30 kredit értékű, fél évig tartó gyakorlat sikeres teljesítését követően szerezhető meg. Az új pedagógus előmeneteli rendszer kidolgozásával szükség van a pedagógusképzés rendszerének átfogó felülvizsgálatára is. Már a felvételi eljárás is tartalmaz új elemet: a pedagógusképző intézményeknek meg kell vizsgálniuk a jelentkezők pálya iránti elkötelezettségét is, és a bekerülés is nehezebb lesz, hiszen két emelt szintű érettségi vizsga a jelentkezés feltétele. Az alkalmasság mellett a gyakorlati képzés is nagyobb hangsúlyt kap: a tanárképzésben a képzési idő hat év lesz, melyből az utolsó évet a tanárjelölt már nagyrészt a közoktatási intézményben, munkával tölti. A tervek szerint a tanulással töltött 12 félévben külön tanári szakokon, osztatlan képzés keretében szaktárgyi képzés és tanári felkészítés zajlik majd, utóbbinak fontos része a módszertan és tanítási gyakorlat, a pedagógiai-pszichológiai képzés. A tizenkét félévben egyenlő arányban történik az egy-egy szaktárgyi képzés és a tanári felkészítés. A diszciplináris képzésben a tanárok számára meghirdetett kurzusok 25 százaléka a tanári felkészülést szolgálja. A tanári felkészítés része a szakmódszertan és tanítási gyakorlat, valamint a képzés tíz félévében a pedagógiai-pszichológiai felkészítés. A hatodik, gyakorlati évben 10 kredit értékű pedagógiai, pszichológiai kurzust kell felvenni a jelölteknek, további 50 kredit a szakmódszertani és a pedagógiai gyakorlati és szakdolgozati feladatokhoz kötődik. A két gyakorlati félév után – melynek idejére a közoktatási intézmény járulékmentes, úgynevezett hallgatói munkadíjat ad, amely a minimálbérrel egyenértékű - lehet záróvizsgázni, a hallgatók ezután kaphatják meg tanári diplomájukat, majd kezdetét veszi a két éves gyakornoki időszak. A pedagógusképzés így "elit szakként" kiemelt szerepet kap majd a felsőoktatásban. |
![]() Aktuális ujság letölthető |
|
AZ UJSÁG CIKKEIBŐL: | |
Oktatás, nevelési munka a Kistérségben | |
Ha tetszik az ujság jelöljön kedvencnek! |
![]() |
Hirdessen honlapunkon is! | |
Részletekért kattintson a hirdetésre | |
RETRO AKCIÓ! Ha 2011. március 15-ig megrendeli, illetve Érdeklődni: |
|
APRÓHIRDETÉSEK FELADÁSA SZEMÉLYESEN: Veresegyház, Szabadidős és Gazdasági Innovációs Központ, B porta (Sportrészleg) |
|
Regionális havi közéleti lapunk ambíciózus, siker-orientált, szorgalmas üzletkötőt keres. |
|
proramajánlÓ | |
Erdőkertesi gyermek szakkörök | |
március 26. | Ezerkincs Egyesület Tavaszköszönto ünnepe |
március | Erdőkertesi faluház programjai |
március | Gödöllői moziműsor |
Mézesvölgyi uszoda-nyitvatartása és árai jan.1-től | |
hasznos tudnivalók | |
Veresi csereklub |
hasznos linkek | ||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
||
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
veresegyházi blog | ||
![]() |
||
veresegyházi cégkereső | ||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
Veresi vizilabdaklub | ||