Címlap/hírek A kistérség Újságról Intézmények Települések
Hirdetési Információk Archívum Elérhetőségek Támogatóink
Címlap/hírek A kistérség Újságról Intézmények Települések
Hirdetési Információk Archívum Elérhetőségek Támogatóink Vélemények az ujságról

Oktatás, nevelési munka a Kistérségben

 

Óvoda a város szélén: lábbal bábozás, kutyák, lovak agyagozás



A Ligetek-beli Mézeskalács alapítványi óvoda mindíg jó helyszín egy riport készítésére, hiszen számtalan színes program várja az oda járó kisgyermekeketJ.

Szirtesy Zsuzsa, az óvoda tulajdonosa mutatja be nekünk a legérdekesebb újdonságokat! A farsangra minden évben nagy izgalommal készülünk, sok álarcot, díszítést, bohókás tárgyakat készítünk, ez az időszak teljesen a bolondozásról szól! Az elmúlt héten egy kisgyermekünk szülinapja alkalmából vendégül láttuk az Alma együttest, akik fantasztikus hangulatot varázsoltak. A farsang előkészületeként sokat verselünk, mondókázunk, körjátékozunk, táncolunk és ezen a héten mindennapos a párnacsata is! A farsang előtti napon " télűzésre" elkészítettük a csörgő-börgő zajkeltőket amelyekkel bejárjuk a környéket álarcban, nagyokat kiabálva, űzzük a telet, hiszen mi is nagyon várjuk már a tavaszt! Visszaérve az udvaron elégetjük a papírból készült kisze babát is. Másnap mindenki jelmezbe öltözik, az óvónénik készülnek egy kisebb műsorral, természetesen jelmezben, majd megnézünk egy lábbal bábozó művészt is aki ellátogat óvodánkba. A nap többi része játék, vetélkedő, tánc, mulatozás persze sok-sok csöröge fánkkal!

A Mézeskalács-ovisok mindig készülnek valahova, izgalmas és érdekes helyekre szoktak kirándulni, most hova vezetnek majd a gyerekek útjai?
Nagyon szeretnénk már jönni-menni, két hete már jártunk a természettudományi múzeumban, márciusban megyünk bábszínházba, meglátogatjuk Őrbottyánban a öreg, sérült lovak számára létrehozott tanyát, készülünk agyagozni, és a mester kemencéjében helyben kisütni, kutyakiképzők segítségével megismerkedünk a kutyákkal és megtanuljuk, hogyan kell hozzájuk viszonyulni. Ezek az elkövetkezendő 2 hónap tervei, persze a többi már megszokott program mellett.(mezőgazdasági múzeum, macifarm, tavak körüli séták,fogászat, húsvét, apák napja stb.)

Hogyan zajlik az iskolára felkészítés a Mézeskalács Óvodában?

Az iskolába készülők felkészítése már szeptember óta folyik, napi két foglakozás keretében, az egyéni fejlesztések mellett. Az óvodában logopédus foglalkozik a gyermekekkel, most februárban központi felmérőben fel is mérte őket, amelyben nagyon jó eredménnyel teljesítettek! Az óvonéni a DIFER módszerrel mérte fel a fejlettségi szinteket ennek alapján végzi személyre szabottan a felkészítést. Ezt a módszert már a középső csoportban elkezdjük alkalmazni így koncentráltabban tudunk a gyerekekkel foglalkozni!
A beiratkozás óvodánkban folyamatos, bár általában tavasszal betelik minden férőhelyünk. A szeptemberben induló csoportokba még van 1-2 helyünk, ahová szeretettel várjuk a kisgyermekeket!

További információ : Mézeskalács Alapítványi Óvoda és Családi napközi www.mezeskalacsovi.hu 2112, Veresegyház Bárdos Lajos u.33. Ligetek A főúton Csomád felé, a CBA után.
Szirtesy Zsuzsanna ügyvezető : 06-30-428-12-86 Molnár Lajosné vezető óvónő : 06-70-771-65-08
e-mail: info@mezeskalacsovi.hu, szirtesyzs@vnet.hu

 

Napra-forgó Waldorf óvoda és iskola Veresegyházon


Új szemléletű óvoda és iskola indítását határozták el, méghozzá egy Waldorf -pedagógián alapuló intézmény "születik" Veresegyházon. Mit kell tudnunk a Waldorf -pedagógiáról, miért jó egy ilyen iskola, óvoda egy mai gyereknek és családjának? Mik a jellegzetességei?

- Úgy szokták emlegetni, hogy a Waldorf iskola a fej, a szív és a kéz iskolája. És valóban a Rudolf Steiner filozófus, pedagógus által létrehozott pedagógiai elvek szerint nagy súlyt fektet a gyermek testi, lelki és szellemi fejlesztésére az egységes gyakorlati, művészeti és intellektuális képzés által. Ezeket az iskolákat igen sok minden különbözteti meg a többi, állami iskolától. Az például, hogy mindazok a tárgyak, eszközök, amikkel a gyermekek az iskolában találkoznak, természetes anyagokból vannak (fából, szövetből). A gyermekek nem használnak állami tankönyveket, hanem nagy alakú füzetbe írják, rajzolják, színesítik meg saját maguk a "tankönyveiket". Sokan furcsának találják az úgynevezett epochális oktatási formát (bár ma már állami iskolák is élnek vele), amikor egy-egy tantárgyat három-négy héten keresztül tanulnak a gyermekek, addig, amíg a témakör végére nem érnek. Utána ezt a tudást elteszik szunnyadni a következő találkozásig, ami egy-két hónap múlva is lehet. A Waldorf pedagógia szerint a gyermekek ugyanolyan óraszámban tanulnak közismereti tárgyakat és művészeti tananyagot. Általában azt lehet mondani, hogy ezekben az iskolákban igen változatos, színes tananyagot tanulnak változatos, színes módon és a gyermekek nagy része könnyebben, stressz nélkül be tudja befogadni ezeket az ismeretanyagokat. Sokan szokták kérdezni azt is, hogy a Waldorf iskolások hogyan tudnak leérettségizni és hogyan jutnak tovább. 1919 óta (az első Waldorf iskola alapításának éve) ezek a fiatalok jóval az országos átlagok feletti eredményeket nyújtanak az érettségin és igen jó a felvételi arány is. (Ezeknek az adatoknak utána lehet járni a www.waldorf.lap.hu oldalon)

- Mivel jár a Waldorf életmód, mire készüljenek, akik ezt választják? - Igen, egy kicsit más szülői magatartást követel a Waldorf iskola. Ez nem feltétlenül szigorúbb, inkább tudatosabb magatartás. Mivel az osztálytanító sokféle színes módszerrel tanítja a gyermekeket és ezek között is igen nagy súllyal szerepel a mesélés, a fantázia, a kreativitás, éppen ezért nem túl jó, ha a gyermek otthon a televízió vagy a számítógép mellett tölti élete nagy részét. Mindezek az eszközök kész képeket közvetítenek és elvesztik általa a gyermekek a képi alkotó képességüket. Ettől persze lehet Waldorf iskolás, csak egy kicsit kevesebbet él meg belőle.

- Mit lehet tudni az épületről, a várható osztály-vagy csoport indulásának időpontjáról? Hol lehet többet megtudni a Waldorf pedagógia mindennapjairól? - Több helyre is van ajánlatunk és folyamatosan keressük a legjobb iskola illetve óvoda épületet. Addig viszont szeretnénk bemutatni az érdeklődőknek a Waldorf pedagógiát egy előadás sorozaton keresztül. Március hónapban 6-án és 20-án 15.00 órai kezdettel fogunk bemutatkozni a Veresegyházi Innovációs Centrumban. Az előadások témája az anyanyelv is az idegen nyelv tanítása, valamint a természettudományos tantárgyak tanítása. Mindkét előadás alatt játszóház működik a gyermekek részére. A további hónapokban tervezett előadások témái:
- Művészeti nevelés - Ünnepek
- A Waldorf iskolák helye a magyar oktatási rendszerben
- A Waldorf tanár és a Waldorf szülő
- Terápiák, gyógyító és integrációs lehetőségek
- A Waldorf iskolához kapcsolódó Szabadidő-műhely
- A Waldorf pedagógia szélesebb értelmezése – egy életforma

Bemutatkozás: március 6., 20. 15 óra, Innovációs Központ

Az érdeklődök, óvodába, iskolába jelentkezők itt felvehetik velünk a kapcsolatot, illetve a következő elérhetőségeken:
Napra-forgó Waldorf Iskola és Óvoda, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Tel: 069-20/9166-197 e-mail: napraforgo.waldorfiskola@gmail.com web: www.veresiwaldorf.hu

Köszönöm a beszélgetést! Fülöp Hajnalka- hfulop@gmail.com

 

Felvételi követelmény lesz az alkalmasság

A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkársága gondozásában készülő új közoktatási törvény tervezete a hazai közoktatás átfogó megújítását tűzte ki célul. Ennek egyik alapvető vezérfonala az oktató-nevelő munka minőségének javítása, ami nem képzelhető el az oktatásban dolgozók, azaz a pedagógusok megfelelő szakmai színvonalának biztosítása nélkül. A törvénytervezet egyik legfontosabb újdonsága az úgynevezett pedagógus életpálya modell felvázolása, amely a pedagógusképzésbe való bekerüléssel veszi kezdetét. A tanárképzés rendszere azonban a készülő felsőoktatási törvény tervezete szerint szintén változik majd…

Hazánkban 2006 óta a felsőoktatás, így a pedagógusképzés is az egységesített európai rendszer- közismert nevén bolognai rendszer - szerint működik. Ebben a szisztémában már nincs külön egyetemi vagy főiskolai képzés, megszűnik a kétszintű felsőoktatás: helyette 3, egymásra épülő szintet járhatnak meg a felsőoktatásba jelentkezők.

A legelső szinten a három éves alapképzést követően a főiskolai diplomával egyenértékű, bachelor oklevelet kapnak a diákok. Újabb két évig tartó tanulmányaik után a korábbi egyetemi diplomának megfelelő mester szintű oklevelet kapnak, ezt követően már csak azok maradnak a felsőoktatásban, akik doktori címre pályáznak.
A felsőfokú végzettséget igénylő munkakörök betöltéséhez így három év alatt is hozzá lehet jutni, ami kétségkívül megkérdőjelezi a tudás minőségét. A bolognai rendszer bevezetésével lényegében megszűntek a klasszikus tanárképző felsőoktatási intézmények. Tanári képzettséget úgy szerezhet egy hallgató, ha felvételt nyer a képzési terület szerinti alapszakra. Később dönthet arról, hogy tanulmányait tanári mesterszakon folytatja-e - ehhez pszichológiai, pedagógiai tantárgyak felvételére is szüksége van. Az alapképzés sikeres elvégzése után 5 féléves tanári mesterképzés következik, amely két tanári szakképesítést nyújt. Míg a képzés első szintjén a szaktárgyak vannak előtérben, a tanári mesterképzés ideje alatt a módszertani-pedagógiai képzésen van a hangsúly. Tanári szakképzettségről szóló oklevél a közoktatási szakmai 30 kredit értékű, fél évig tartó gyakorlat sikeres teljesítését követően szerezhető meg.
Az új pedagógus előmeneteli rendszer kidolgozásával szükség van a pedagógusképzés rendszerének átfogó felülvizsgálatára is. Már a felvételi eljárás is tartalmaz új elemet: a pedagógusképző intézményeknek meg kell vizsgálniuk a jelentkezők pálya iránti elkötelezettségét is, és a bekerülés is nehezebb lesz, hiszen két emelt szintű érettségi vizsga a jelentkezés feltétele. Az alkalmasság mellett a gyakorlati képzés is nagyobb hangsúlyt kap: a tanárképzésben a képzési idő hat év lesz, melyből az utolsó évet a tanárjelölt már nagyrészt a közoktatási intézményben, munkával tölti.
A tervek szerint a tanulással töltött 12 félévben külön tanári szakokon, osztatlan képzés keretében szaktárgyi képzés és tanári felkészítés zajlik majd, utóbbinak fontos része a módszertan és tanítási gyakorlat, a pedagógiai-pszichológiai képzés. A tizenkét félévben egyenlő arányban történik az egy-egy szaktárgyi képzés és a tanári felkészítés. A diszciplináris képzésben a tanárok számára meghirdetett kurzusok 25 százaléka a tanári felkészülést szolgálja. A tanári felkészítés része a szakmódszertan és tanítási gyakorlat, valamint a képzés tíz félévében a pedagógiai-pszichológiai felkészítés. A hatodik, gyakorlati évben 10 kredit értékű pedagógiai, pszichológiai kurzust kell felvenni a jelölteknek, további 50 kredit a szakmódszertani és a pedagógiai gyakorlati és szakdolgozati feladatokhoz kötődik.
A két gyakorlati félév után – melynek idejére a közoktatási intézmény járulékmentes, úgynevezett hallgatói munkadíjat ad, amely a minimálbérrel egyenértékű - lehet záróvizsgázni, a hallgatók ezután kaphatják meg tanári diplomájukat, majd kezdetét veszi a két éves gyakornoki időszak. A pedagógusképzés így "elit szakként" kiemelt szerepet kap majd a felsőoktatásban.

 


Aktuális ujság letölthető
AZ UJSÁG CIKKEIBŐL:
Oktatás, nevelési munka a Kistérségben
Óvodai, iskolai beiratkozás
Ha tetszik
az ujság jelöljön kedvencnek!
Hirdessen honlapunkon is!
Részletekért kattintson a hirdetésre
 
Content for New Div Tag Goes Here



 

 

 

 

 

 

 

 

 


 











RETRO AKCIÓ!

Ha 2011. március 15-ig megrendeli, illetve
hosszú távra leköti hirdetését,
a 2008-ban érvényes
hirdetési díjakat
számoljuk fel!

Érdeklődni:
+36 30 468 66 86;
+36 30 836 3033 ill. akisterseg@freemail.hu



APRÓHIRDETÉSEK
FELADÁSA SZEMÉLYESEN:

Veresegyház, Szabadidős és Gazdasági Innovációs Központ,
B porta (Sportrészleg)

Regionális havi közéleti lapunk ambíciózus, siker-orientált, szorgalmas

üzletkötőt keres.

Feltételek:
- érettségi,
- felhasználói szintű szá-

mítógépes ismeretek,
- számlaképesség,
- jó kommunkációs képességek,
- korrektség,
- kreativitás, -veresegyházi vagy
környéki lakóhely.

Díjazás: jutalékos rend-szerben csak az elvég-zett munka mennyiségé-
től függ, melyhez minden segítséget megkap.

Önéletrajzát a következő email címre várjuk:
akisterseg@freemail.hu

 
proramajánlÓ
  Erdőkertesi gyermek szakkörök
március 26. Ezerkincs Egyesület
Tavaszköszönto ünnepe
március Erdőkertesi faluház programjai
március Gödöllői moziműsor
Mézesvölgyi uszoda-nyitvatartása és árai jan.1-től
 
hasznos tudnivalók
Veresi csereklub

hasznos linkek
Hallgatói és Lakossági Karrier Iroda
Tavirozsa Rádió
 
 
 
 
 
 
veresegyházi blog
 

www.pestmegye.hu

 
 
veresegyházi cégkereső
 

Veresi vizilabdaklub